Balanscentrale (NBB): SOFISTA tijdelijk opnieuw beschikbaar

Het ITAA ontving veel meldingen omdat er problemen zouden zijn met de nieuwe Filing-toepassing van de balanscentrale. Het grote deel ervan gaat over het niet-berekenen van subtotalen. Er zijn ook een aantal conversieproblemen en andere bugs gesignaleerd aan de NBB.

In afwachting van de door het ITAA gevraagde en door de NBB beloofde verbetering, heeft het ITAA gevraagd om SOFISTA tijdelijk opnieuw te openen om zo het tijdsverlies te verminderen. SOFISTA werd intussen op 12 mei 2022 opnieuw ter beschikking gesteld.

Daarnaast werd samen met de NBB begonnen aan een project om de balansen via het ITAA-mandaat op naam van een ITAA-kantoor te kunnen neerleggen in plaats van in persoonlijke naam.

Zo kan de opvolging per kantoor in de toekomst worden geoptimaliseerd. Wordt vervolgd.

Gepubliceerd op

Door auteur(s)

Alexis de Biolley

Categorieën

Tags

Sharing

Gerelateerde artikelen

|

De panne bij de balanscentrale deze woensdagochtend (30 aug) heeft de planning van ITAA-leden onder druk gezet. Het ITAA heeft daarom aan de NBB en de FOD Economie gevraagd om...
Op 4 april 2022 werd SOFISTA vervangen door de nieuwe FILING-toepassing van de Nationale Bank van België (NBB). Omdat de nieuwe toepassing nog kinderziektes vertoonde, werd op vraag van het...
De Nationale Bank van België (NBB) heeft dit jaar de werking van de balanscentrale vernieuwd. De diensten van de NBB stellen echter vast dat bij betalingen in bulk via overschrijving...
De Nationale Bank van België (NBB) hernieuwt momenteel de applicatie van de balanscentrale om jaarrekeningen neer te leggen. Om ITAA-leden klaar te stomen, informeren de NBB en het ITAA samen...