Het ITAA is erin geslaagd de contactcodes van een aantal diensten bij de FOD Financiën te verkrijgen. Hiermee beantwoorden we de vragen van heel wat leden die hiervan melding maakten bij onze servicedesk. Wie een vraag heeft voor een specifieke dienst kan voortaan bij een volgende oproep de code ingeven, zodat het spraakmenu niet meer hoeft te worden doorlopen.
De Algemene Administraties van de Fiscaliteit, Inning & Invordering en Kadaster/Rechtszekerheid willen zo een oplossing bieden voor een van de problemen die zijn ontstaan door de overschakeling op de telefooncentrale.
De lijst met de codes vindt u in onze Servicedesk-toepassing op het ITAA-portaal (Deze link werkt alleen nadat u bent ingelogd in het ITAA-Portaal). Ook het menuschema is er beschikbaar. De codes zijn vooralsnog louter bedoeld voor ITAA-leden.
De situatie is niet helemaal ideaal, maar wij hopen wel dat de publicatie van deze codes de eerste stap zal zijn naar een volledige oplossing rond de huidige communicatieproblematiek. De uitoefening van ons beroep hangt daar immers van af.
Het ITAA blijft zich dan ook inspannen om de interactie met de FOD Financiën te vergemakkelijken, onder andere aangaande het verdwijnen van contacten per e-mail. Het ITAA dankt al wie deze moeilijkheden hebben gemeld aan de servicedesk. Tot slot willen we de administratie danken omdat ze zijn ingegaan op ons verzoek.