Communicatievoorkeuren in eStox

De laatste update van eStox omvat twee belangrijke nieuwe functionaliteiten om uw communicatievoorkeuren in eStox aan te duiden op twee vlakken:

  • Per register aangeven wie de UBO-meldingen dient te ontvangen
  • Op kantoorniveau aangeven wie welke e-mails van eStox wenst te ontvangen

Het is belangrijk dat per kantoor aan te geven om te garanderen dat u de juiste meldingen ontvangt en zodat u uw dossiers goed kan opvolgen.

UBO-meldingen per register

U kan van bij de creatie van een effectenregister in eStox aangeven wie op de hoogte wenst gehouden te worden via e-mail van de status van de UBO-registraties. Dit is in de vierde stap van het aanmaken van een nieuw register onder de UBO-instellingen, zie onderstaande schermafbeelding.

U krijgt een keuzelijst van de gekende gebruikers voor het kantoor dat het concept aanmaakt. Zoals u ziet, is het mogelijk meerdere gebruikers aan te vinken.

Als u een ander kantoor aan de lijst wenst toe te voegen, dan kan u dat doen via “Bestemmeling toevoegen” onderaan de pagina. Het pop-upscherm dat opent, werkt op dezelfde manier als toegangen beheren voor een register in eStox, zie verder.

U kan accountants- of notariskantoren opzoeken op ondernemingsnummer of naam en rechts onderaan de wijzigingen opslaan. Vervolgens zullen de gebruikers van dat kantoor toegevoegd worden aan de lijst. In de kolom “Kantoor” ziet u duidelijk van welk kantoor iedere gebruiker is.

In een bestaand effectenregister kan u de gebruikers beheren onder “Wie krijgt UBO notificaties?” in het UBO-gedeelte in eStox naast de datum van de laatste update, zie onderstaande afbeelding.

Er zijn twee mogelijke scenario’s:

  • Indien de toegang tot het register niet beperkt is, dan kan u op deze manier ook gebruikers en kantoren toevoegen die nog niet gekend zijn onder het luik “Toegangen”.
  • Indien de toegang wel beperkt is, dan dient u de kantoren en gebruikers eerst toe te voegen onder het luik “Toegangen”.

Notificatievoorkeuren per kantoor

Via deze functionaliteit kan u op kantoorniveau aangeven wie communicaties wenst te ontvangen van eStox. Klik op uw naam in de rechterbovenhoek en vervolgens op “Notificatie voorkeuren” in het menu, zie afbeelding.

U kan de voorkeuren instellen voor alle gekende gebruikers van het kantoor.

U kan per gebruiker instellen of hij of zij UBO en/of toegangsmeldingen wenst te ontvangen en voor welke klanten, zie afbeelding. Er zijn drie opties:

  • Geen
  • Alle klanten van de organisatie
  • Klanten voor wie deze gebruiker expliciet toegang heeft

Gepubliceerd op

Door auteur(s)

Categorieën

Tags

Sharing

Gerelateerde artikelen

|

Even lijkt het wel of ons interne telefoniesysteem in “ambtenarenmodus” staat. Wie ons opbelt, raakt wel binnen bij het onthaal, maar daarna wil de interne doorschakeling zijn werk niet doen....
De laatste maanden zijn er veel verbeteringen doorgevoerd aan de soorten in eStox. Hieronder vind je de verschillende verrichtingen in eStox rond soorten en wat je waar kan aanpassen. Soorten...
Kan ik van stagemeester veranderen? Welke tools van het ITAA kan ik als stagiair gebruiken? Voor welke vakken kan ik een tussentijdse proef afleggen? Of hoe verloopt het bekwaamheidsexamen nu...
Inschrijving. Attesten. KMO-portefeuille… Zit je soms ook met vragen over de opleidingen die het ITAA organiseert? De meest voorkomende vragen hebben we voor jou gebundeld en gepubliceerd in onze nieuwe...
Dit is een algemeen bericht naar aanleiding van feedback van onze leden. Indien je de factuur met de ledenbijdrage normaal hebt ontvangen en eventueel al hebt betaald of de betaling...
Gezien het nieuwe telefoonsysteem van de FOD Financiën had het ITAA op verzoek van zijn leden de rechtstreekse contactcodes verkregen voor bepaalde soorten vragen. Na de publicatie van deze codes...
Het ITAA is erin geslaagd de contactcodes van een aantal diensten bij de FOD Financiën te verkrijgen. Hiermee beantwoorden we de vragen van heel wat leden die hiervan melding maakten...
Traditioneel meldt u zich op het ITAA-Portaal aan met uw e-mailadres en wachtwoord. Sinds 15 maart kan dat ook met eID of itsme op voorwaarde dat u uw rijksregisternummer in...
Sinds 17 maart kan u rechtstreeks tickets aanmaken via het ITAA-portaal boven op de vroegere bereikbaarheid via telefoon, e-mail en Facebook. U kan dus nog steeds een e-mail sturen naar...
Goed nieuws voor ITAA-leden die eStox en Syneton-oplossingen gebruiken. Tot voor kort werden deze leden genoodzaakt gegevens zowel in eStox als in AdminPulse in te voeren. Voortaan is dat dankzij...