De nieuwe regeling voor de aangiftes in de personenbelasting (inkomstenjaar 2022) stelt je voor uitdagingen. Niet alleen op
het vlak van werkdruk, maar ook communicatie. Je cliënten moeten helder en snel geïnformeerd worden over de nieuwe spelregels. Welke aangifte moet sneller binnen welke niet?
Daarom wil het ITAA zijn leden ondersteunen om efficiënt en toch aantrekkelijk te communiceren. We namen het initiatief om attractief communicatiemateriaal te laten ontwikkelen dat we ter beschikking stellen van al onze leden.
Kant-en-klaar communicatiekit
Op ons ITAA-portaal staat een communicatiekit klaar waarvan jullie gebruik kunnen maken om cliënten te sensibiliseren en informeren over de nieuwe regeling.
Het pakket omvat:
- een fris campagnebeeld (vertaald naar banners in diverse formaten, socialemediaposts en een eenvoudige animatie);
- een nieuwsbericht in heldere taal;
- een landingspagina op de website van het ITAA met de correcte informatie in begrijpelijke taal.
Handleiding
Al het materiaal kan je naar eigen keuze inzetten en naar wens aanpassen: toevoegen van eigen logo, aanpassen van de teksten met afspraken en deadlines specifiek voor je kantoor. In de handleiding op het ITAA-portaal geven we suggesties hoe je ze kan inzetten: van het eenvoudig inplakken van het campagnebeeld en basistekst in de software waarmee je berichten uitstuurt naar je cliënten, tot het versturen van een speciale nieuwsbrief of het plaatsen van LinkedInposts.
Naast de communicatiekit zorgen we ook voor verdere informatie van het publiek via een persbericht. Meer info hierover lees je in een volgende ACcTUA.
Zo bouwen we samen met jullie aan een communicatiecampagne om de omschakeling naar de nieuwe regeling zo vlot mogelijk te laten verlopen.
