Hoe kan u dat op een andere manier te weten komen? Heel eenvoudig: u kan dat zien in eStox, het elektronisch aandeelhoudersregister gemaakt door ITAA in samenwerking met FedNot. Hoe? Naast de naam van uw cliënt in het overzicht van de aandeelhoudersregisters komt een rode bol te staan. Er is immers een permanente link tussen het aandeelhoudersregister en het UBO-register. Die link werkt in beide richtingen.
Als u met eStox werkt, dan is uw eerste pagina een overzicht van de vennootschappen.
Een rode bol in uw vennootschapsoverzicht wijst op een ontbrekende info
of op een wijziging in het UBO-register
Zoals u op bovenstaand voorbeeld kan zien, heeft één vennootschap een rode bol.
De oorzaak is ofwel:
- De cliënt heeft een wijziging aangebracht zonder dit ook in het aandeelhoudersregister te veranderen;
- Of er ontbreken gegevens om een juiste doorsturing te doen vanuit het aandeelhoudersregister naar het UBO-register.
Door naar de vennootschap zelf door te klikken en vervolgens op het symbool ‘UBO’ (linkse kolom onderaan), krijgt u alle nodige uitleg om dit probleem te analyseren.
Dus nog een reden om eStox te gebruiken. Het ITAA helpt zo elk kantoor in een goed beheer van zijn UBO-registers. Het is de enige manier om een permanent correct overzicht te houden op al uw UBO-registers.
Veel succes