Woensdag 15 oktober hield Accountancy Europe in Brussel het jaarlijkse ledenevenement. Accountancy Europe is een koepelorganisatie binnen de sector die 49 beroepsorganisaties uit 35 landen verenigt.
Een van de centrale thema’s tijdens het evenement was de aantrekkelijkheid van het beroep. Malta, Roemenië en België werden uitgenodigd om hun initiatieven te delen. Het ITAA had de eer de promotiecampagne voor jongeren ‘Skip that shit’ voor te stellen.
Deze campagne, die met een gedurfde toon en communicatiestijl op maat van generatie Z werd ontwikkeld, onderscheidt zich niet alleen in België, maar ook daarbuiten.
Zena De Groot, lid van de ITAA-werkgroep Attractiviteit, presenteerde de campagne op overtuigende wijze en nam vervolgens deel aan een uitwisseling van standpunten samen met Maria Cauchi Delia (CEO van het Malta Institute of Accountants) en Anca Tiura (marketingverantwoordelijke bij de Chamber of Financial Auditors of Romania).
Het boeiende en inspirerende gesprek werd gemodereerd door Eelco van der Enden, CEO van Accountancy Europe.