Via contacten tussen de Cellen Fiscaliteit en External affairs met de FOD Financiën werden we ingelicht van een onaangekondigde wijziging: het digitaal verzenden van de BTW-rekeninguittreksels.
Dankzij het optreden van de voorzitter van de Cel Fiscaliteit werd er overleg ingepland. Daar werd afgesproken dat de rekeninguittreksel nog één keer op papier uitgestuurd zou worden. Zo kunnen belastingplichtigen, mandatarissen en hun eventuele IT-serviceproviders zich beter voorbereiden aan de 100% digitale verzending vanaf volgend kwartaal.
Lees hieronder het bericht van de FOD
Na de afsluiting van het eerste kwartaal 2022 versturen we voor de laatste keer het btw-rekeninguittreksel op papier.
Vanaf het tweede kwartaal 2022 zullen btw-plichtigen het driemaandelijkse overzicht van de toestand van hun rekening-courant niet meer per post ontvangen. U vindt de digitale versie van het rekeninguittreksel in ‘Mijn documenten’ in MyMinfin. In MyMinfin kunt u ook te allen tijde de (real-time) status van de rekening-courant raadplegen. Meer info daarover vindt u op onze website.
Wil een onderneming een melding wil krijgen van elk digitaal document dat de FOD Financiën naar die onderneming verstuurt? Activeer dan nu de eBox Enterprise! Dat doet u op www.eboxentreprise.be(externe link). Meer info over het gebruik van de eBox bij de FOD Financiën vindt u in onze FAQ.
We hebben ook een actualiteitsbericht gepubliceerd op de webpagina van Intervat en ook in Intervat zelf.